สืบค้นเอกสารฉบับเต็ม (Full Text) จากฐานข้อมูลวิทยานิพนธ์ (Thesis Database) ของบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ 1) พัฒนาชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR ที่มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 2) เปรียบเทียบการอ่านจับใจความของนักเรียนระหว่างก่อนและหลังเรียน 3) เปรียบเทียบการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนระหว่างก่อนและหลังเรียน 4) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนระหว่างก่อนและหลังเรียน และ 5) เปรียบเทียบการอ่านจับใจความ การคิดวิเคราะห์ และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ของนักเรียนที่มีแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ต่างกัน หลังเรียนด้วยชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนบ้านหนองบัวสร้างวิทยาคาร ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 20 คน ซึ่งได้มาโดยการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) โดยใช้โรงเรียนเป็นหน่วยในการสุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR จำนวนทั้งหมด 10 ชุด 2) แบบทดสอบวัดการอ่านจับใจความ 3) แบบทดสอบวัดการคิดวิเคราะห์ 4) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติทดสอบค่าที (t – test for Dependent Samples) การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One – way ANOVA) การวิเคราะห์ความแปรปรวนพหุคูณร่วมทางเดียว (One – way MANCOVA) และการวิเคราะห์ความแปรปรวนร่วมทางเดียว (One -way ANCOVA)
ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้
1. ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR มีค่าประสิทธิภาพ E1 /E2 เท่ากับ 85.05/83
2. การอ่านจับใจของนักเรียนที่เรียนโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
3. การคิดวิเคราะห์ของนักเรียนที่เรียนโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
4. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนโดยใช้ชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
5. การอ่านจับใจ การคิดวิเคราะห์ และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่มีแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ต่างกัน เมื่อได้รับการสอนด้วยชุดฝึกทักษะการอ่านภาษาอังกฤษด้วยเทคนิค CIRC ร่วมกับเทคนิค TPR ไม่แตกต่างกัน
This study was conducted with these purpose: 1) to develop the packages of English reading skill based on CIRC And TPR Techniques to gain their efficiency of the standard criteria with of 80/80, 2) to compare students’ reading for main ideas possessed before and after learning, 3) to compare the students’ analytical thoughts gained before and after learning, 4) to compare students’ learning achievements obtained before and after learning, 5) to compare the reading for main ideas, analytical thoughts and learning achievements of the students whose motivations to succeed varied after they had learnt though the packages of English reading skill based on CIRC And TPR techniques. The subjects were 20 Prothom Suksa 6 students who were studying in the second semester of 2015 academic year at Ban Nongbuasangwitthayakan School. They were gained through simple random sampling which used the schools as the sampling unit. The instruments used included: 1) 10 English reading skill based on CIRC And TPR techniques, 2) the test to examine the students’ skills of reading for main ideas, 3) the test to measure the students’ analytical thoughts, and 4) learning achievement test. The statistics used for data analysis were mean, standard deviation, t – test (Dependent Samples), One-way ANOVA, One-way MACOVA and One-way ANCOVA
The study unveiled these results :
1. The packages of English reading skill based on CIRC And TPR techniques had their efficiency, E1 /E2 of 85.05/83.
2. After the Students had learnt through the packages of English reading skill based on CIRC And TPR techniques, their reading for main ideas was significantly higher than that of at the .05 statistical level.
3. After the Students had learnt through the packages of English reading skill based on CIRC And TPR techniques, their analytical thoughts was significantly higher than that of at the .05 statistical level.
4. After the Students had learnt through the packages of English reading skill based on CIRC And TPR techniques, their learning achievements was significantly higher than that of at the .05 statistical level.
5. The reading for main ideas, analytical thoughts and learning achievements of the students whose motivations to succeed varied after they had learnt through the packages of English reading skill based on CIRC And TPR techniques did not differ.
ลำดับที่ | ดาวน์โหลดไฟล์ | ขนาดไฟล์ |
1 | fulltext | 7,910.03 KB |